+ Plusy
  • ľahko pochopiteľná hra
  • tabuľky s online skóre
  • alternatívny spôsob počúvania hudby
  • podpora mp3 aj bezstratového flac formátu
- Mínusy
  • jednotlivé módy mohli byť ešte variabilnejšie
platformy
témy
vek
Kde si môžete hru kúpiť
Steam

Audiosurf – surfovanie na vlnách vlastnej hudby

Surfovať na zvukových vlnách, po vlastnej hudobnej zbierke ešte nikdy nebolo jednoduchšie. Audiosurf je totiž zábavná rytmická hra, ktorej cieľom je, v predvolenom alebo vlastnom hudobnom sprievode, nahrať čo najvyšší počet bodov. Je jednoduchá na pochopenie, avšak už nie taká jednoduchá na ovládnutie. Teda, to plne závisí od toho, z akej pesničky si necháte vygenerovať súťažnú dráhu.

Audiosurf na vás nijako netlačí, pre niektorých môže byť dokonca relaxačným odpočinkom na vlnách meditačných piesní, keďže jediným trestom za nezachytenie farebného bloku sú len nižšie body na konci trate. Hráč nič nestráca, skôr sa môže ležérne pohybovať po vizualizácii obľúbených pesničiek.

Alebo, ak ste súťaživý typ, máte k dispozícii niekoľko alternatív, ako kamarátom ukázať, kto je tu najväčší macher pod slnkom. Ostatne, skoro pre každého zvedavca je zaujímavé, akým spôsobom hra vygeneruje trať z jeho obľúbenej pesničky. Nakoľko bude komplikovaná, zakrútená a psychedelicky podmanivá, alebo len takmer rovná priamka. Záleží na pesničke. Ono nie nadarmo Audiosurf vyhral cenu za najlepšie audio v roku 2008 v rámci Independent Games Festivalu. Akúkoľvek mp3-ku máte v počítači, môžete ju použiť a sledovať, kam vás privedie Michael Jackson, Bob Marley alebo trebárs aj Moravanka. Dokonca i v tom najľahšom móde si môže hráč sám zavariť, ak zvolí niektorú veľmi dynamickú skladbu. Fantázii sa medze nekladú. Aby toho ešte nebolo málo, hra ponúka na výber tri rôzne pretekárske „lode“ v troch rôznych obťažnostiach. Chutí máme nadostač.

V Audiosurfe hráč ovláda rýchlostné futuristické vozidlo. Každá z tratí má tri pruhy, na ktorých sa nachádzajú rôzne sfarbené farebné bloky. Tieto bloky sú vytvorené a synchronizované s hudbou, ktorá hrá na pozadí. Úlohou hráča je v základnom móde pozbierať rovnaké farebné bloky do skupiny troch alebo viacerých blokov, ktoré následne – podobne ako v Tetrise – zmiznú. Samozrejme, čím viac blokov hráč nazbiera, tým má vyššie skóre. Rovnako je pre dosiahnutie najvyššieho počtu bodov dôležité aj ich sfarbenie – žlté a červené sú bodované vyššie ako modré. Hra ponúka i niekoľko relatívne rôznorodých herných módov, v ktorých sa pravidlá zbierania blokov mierne odlišujú. V móde nazvanom „Mono“ napríklad hráč musí zbierať všetky farebné bloky bez ohľadu na poradie, avšak musí sa vyhýbať sivým blokom. Ak sa hráčovi podarí vyhnúť sa všetkým sivým, na konci trate získa bonus, ktorý sa pripočíta k výslednému skóre. Okrem toho existuje ešte ďalší rad bonusov, ktoré násobia výsledné skóre. Každá pieseň má svoju vlastnú tabuľku najvyššie dosiahnutých bodov, aby ste si mohli porovnávať svoje prípadné úspechy či neúspechy pri surfovaní po obľúbených pesničkách.

Nehľadiac na relaxačný či niekedy náročnejší mód hry, Audiosurf nesmierne hravo cibrí hráčov postreh a reflexy. Musíte si všímať trať a rýchlo reagovať na meniacu sa situáciu. Hra je jednoduchá na pochopenie, a to i napriek tomu, že je dostupná len v anglickom jazyku. Audiosurf je tak skutočne zaujímavým spôsobom, ako prijímať hudbu a užiť si jej vizuálne spracovanie.

Michal Nemec

Dlhoročný hráč, ktorého záujem o samotné hranie prerástol, vďaka štúdiu, na niečo viac. Vyštudoval som etnológiu a kultúrnu antropológiu a z tohto pohľadu sa aj snažím dívať na digitálne hry – ako súčasť kultúry a fenomén, ktorý čoraz viac prerastá do hlavného prúdu. Spolu s historickým pohľadom na hry ako špecifického média a súčasti digitálneho kultúrneho dedičstva. Na Katedre etnológie a muzeológie FiF UK v Bratislave vediem výberový kurz „Hry a kultúra digitálneho veku“, ktorý študentom prináša všeobecné pohľad do problematiky hier a ich štúdia v rámci kultúry.