+ Plusy
  • nádherné grafické prevedenie a krásny hudobný doprovod
  • trénuje priestorovú predstavivosť a logické myslenie
  • plus
- Mínusy
  • niektoré hlavolamy je jednoduchšie vyriešiť mechanickým opakovaním bez rozmyslu
  • slabá možnosť opakovaného hrania
platformy
žánre
témy
vek
Kde si môžete hru kúpiť
AppStore Google Play

Maestria, hlavolam čo ulahodí očiam aj ušiam

Logický hlavolam skrížený so zvonkohrou. Nechajte sa uniesť prekrásnou hudbou, minimalistickým dizajnom a pomôžte hlavnej hrdinke priniesť do jej sveta harmóniu.

Svet zvaný Maestria, obývaný dievčaťom menom Fugue, je taká veľká interaktívna zvonkohra. Deti si v nej pri riešení hlavolamov precvičia svoje logické mysleniepriestorovú predstavivosť.

Úlohou hráčov je zazvoniť na zvončekoch melódiu podľa vopred zadanej postupnosti. Dotknutím sa hlavnej hrdinky vnikne zväčšujúca sa kruhová vlna, ktorá pri kontakte s rozlične vzdialenými zvončekmi vydáva zvuk. Chyták spočíva v správnom nakonfigurovaní zvoncov či Fugue tak, aby sa dosiahlo zadané poradie tónov.

screenshot2

Ovládanie hry je pohodlne jednoduché a intuitívne. Postupne sa v priebehu úrovní pridávajú ďalšie inovatívne prvky, ktoré ozvláštňujú herný zážitok a pomáhajú vám riešiť stále komplikovanejšie hlavolamy. Ide napríklad o meniče smeru zvukovej vlny, blokátory alebo pridanie druhej postavičky do sveta Maestrie.

Samotné riešenie logických úloh do istej miery predpokladá postupovanie technikou pokusov a omylov. Neexistuje penalizácia za nesprávny postup, ale naopak – spôsobov, ako správne vylúštiť hlavolam, je hneď niekoľko. Niektoré zadania je však ľahšie vyriešiť postupným skúšaním všetkých kombinácií, alebo inak povedané “nasilu”.

screenshot4

Bohužiaľ, tvorcovia sa snažili o intuitívnosť do takej miery, že sa radšej rozhodli nezakomponovať nápovedu. Problém, kedy si hráč nevie rady s ťažkou úrovňou, riešia trochu lenivým spôsobom : tlačidlom “preskočiť úroveň”, vďaka ktorému  je možné nezaseknúť sa v jednom bode a užiť si aj zvyšok hry.

Na prvý pohľad je v Maestrii, podobne ako v hre Monument Valley, kladený veľký dôraz na estetiku. Každá úroveň je malé umelecké dielko hodné plagátu, ak nie rovno zarámovania. To však nie je všetko. Hráčov sprevádza perfektná klavírna hudba, dotvárajúca úžasný zážitok. Hra má pokojnú atmosféru a je absolútne pacifistická. Môže preto byť aj pekným nástrojom na jednoduchú relaxáciu.

Pred kúpou však netreba zabúdať, že ide o jednoduchý hlavolam, ktorý po vyriešení trochu prestáva byť zábavným. Úrovne je možné síce prechádzať ešte raz a iným spôsobom, avšak ten už nie je dramaticky odlišný od prvého riešenia a hráčom tak môže chýbať motivácia, prečo by si mali hranie Maestrie zopakovať.

Hracia náplň je však naozaj bohatá, úrovní je tu 160 a ich úspešné prejdenie odomkne ďalšie bonusové levely.

Jakub Celušák

Jakub študoval Manažment a Marketing na Univerzite Komenského v Bratislave, zaujíma sa o všetky typy hier (nie len videohry), gamifikáciu a herný dizajn. Ak by vám mal odporučiť nejakú hru, pravdepodobne by to bola nejaká z týchto: Ingress, Portal 2, FTL: Faster than Light, alebo v Česku vyrobená stratégia Original War.