V tomto článku predstavíme osem hier, ktoré sa dajú použiť ako doplnkové štúdium na hodinách etiky, biológie alebo matematiky. Ak vás však zaujímajú skôr hry, ktoré pomáhajú rozvíjať spoločenské zručnosti alebo vedú deti ku kritickému premýšľaniu, Vĺčatá vám radi pomôžu .
iCivics
iCivics je projekt založený sudkyňou najvyššieho súdu Sandrou Day O’Connor, ktorá chce týmto projektom zvrátiť úpadok občianskeho vzdelávania v Spojených štátoch. V šestnástich dobre navrhnutých minihrách deti lepšie porozumejú spravovaniu krajiny a významu vlády. Tiež si ujasnia pojmy ako občianstvo, samospráva, sloboda slova alebo ústava. Pri troche kreativity a dialógu s rodičom či učiteľom sa dá hra použiť aj ako úvod do slovenských reálií.
SimCityEDU: Pollution Challenge
Vzdalávacia hra, v ktorej študenti pod dozorom pedagóga lepšie porozumejú globálnym problémom ako energetická bezpečnosť, efektivita využívania zdrojov alebo znečistenie životného prostredia. V úlohe plánovača mesta budú riešiť zadania, ako vytvoriť viac pracovných miest bez zvýšenia produkcie emisí, alebo ako zabezpečiť školskú dopravu bez použitia viacerých autobusov. Ak vás táto téma zaujala, odporúčame náš článok o enviro hrách. A ak stále nemáte dosť, tu je jeden o eko hrách.
Kerbal Space Program
Kerbal Space Program je vlastne simulátorom NASA, akurát sa odohráva vo fiktívnom solárnom systéme na planéte Kerbin. Hráči kupujú a vyvíjajú raketové súčiastky, stavajú z nich vesmírne lode a vysielajú ich na obežnú dráhu, na jeden z dvoch mesiacov alebo dokonca na inú planétu. Dôsledne realistická fyzika a prísne trvanie na technologickej odbornosti robia z tejto hry skvelý nástroj systematického a metodického učenia.
Crazy Plant Shop
Crazy Plant Shop je pútavá vedecká hra, ktorá spája Mendelove zákony dedičnosti so simulátorom kvetinárstva. Študenti musia v role manažéra krížiť rastliny tak, aby naplnili konkrétny dopyt zákazníkov. Aby v úlohách boli úspešní, musia porozumieť pravidlám dominancie a recesivity v genetike a naučiť sa používať Punett-Mendelov štvorec.
Quandary
Quandary je online hra o etike, ktorá študentov učí ako zbierať a vyhodnocovať informácie, aby na ich základe mohli činiť lepšie rozhodnutia. V úlohe kapitána vesmírnej kolónie žiaci riešia úlohy – pomôcť im môžu konzultácie s ostatnými kolonistami a deduktívne rozmýšľanie. Nepremeškajte možnosť zahrať si Quandary tu.
Mars Gen One: Argubot Academy
Inteligentná hra, v ktorej prežívate svoje prvé dni ako čerstvý obyvateľ Marsu. Prostredníctvom “argubotov” hľadáte a prezentujete argumenty za a proti rozličné právne normy platiace v kolónii. Ovyplyvňujete napríklad pravidlá ohľadom zdravých potravín alebo domácich maznáčikov. Hra slúži ako príprava študentov na racionálnu diskusiu alebo debatný krúžok.
DreamBox Learning Math
Program pomáha deťom vo veku 5-12r. učiť sa a trénovať matematické schopnosti. Mladšie výpočtom rovníc privedú pirátsku loď k pokladu, staršie sa naučia rátať kvadratické rovnice. Keď študent úlohu nevie vyriešiť, alebo mu je naopak príliš ľahká, program sa automaticky prispôsobí a preradí na inú obtiažnosť. Úrovne predstavujú zábavné a gamifikované prostredie, ktoré lepšie udrží detskú pozornosť pri štúdiu matematiky. Bezplatnú verziu si vyskúšate tu.
Twelve a Dozen
Twelve a Dozen je skákačka s logickými úlohami, ktorá preverí matematické nadanie vašich detí a ich schopnosť premýšľať. Určená je skôr pre menšie deti, ktoré v tridsiatich leveloch pomôžu hlavnej postave prekonávať matematické zadania. Matematika je tu skôr ozvláštnením ako hlavnou náplňou a preto je hra napriek svojej nedoškriepiteľnej edukatívnej hodnote odporúčaná iba ako dolnok štúdia.
Tento článok vznikol v spolupráci s projektom detinanete.sk