Vĺčatá.sk
Hranie sa môže vzdelávať

Nájdite vhodnú hru pre svoje dieťa

O nás

Informujeme o zmysluplných hrách a technológiách, ktoré si zaslúžia pozornosť rodičov, pedagógov a všetkých, ktorí sa stretávajú s mladými hráčmi.

Hry vnímame ako súčasť modernej kultúry, a preto sa snažíme vyberať také, ktoré majú edukatívny potenciál či estetickú hodnotu. Samozrejmosťou sú odborné články s radami pre nehráčov a rozhovory s osobnosťami z branže.

Prečo názov „Vĺčatá“?

Vĺčatá sú hravé tvory, ktoré sa hrou učia zručnosti využiteľné v reálnom svete. Nad ich hrou však dozerá silná a nekompromisná matka vlčica, pretože jej na deťoch záleží.

Vĺčatá.sk štartovali ako pôvodný autorský projekt OZ Mladý pes.

 

Kto je autorom projektu?

Projekt zastrešuje občianske združenie Vĺčatá.sk, ktoré združuje redaktorov, odborníkov a fanúšikov projektu.

Michal Božík /manažér projektu Vĺčatá.sk / je psychológ, zaoberajúci sa vo svojom výskume psychologickými aspektmi hrania videohier, ako aj vzťahom medzi videohrami a vzdelávaním. Je aj autorom dokumentárneho filmu o videohrách s názvom Cesta hrdinu. Momentálne pracuje ako herný dizajnér v spoločnosti Pixel Federation, v minulosti pôsobil v programe Teach for Slovakia ako učiteľ, kde pracoval aj na tom, ako prebudiť v deťoch motiváciu k učeniu pomocou hier a technológií. S hrami má bohaté skúsenosti.

Jakub Celušák / šéfredaktor / Jakub študoval Manažment a Marketing na Univerzite Komenského v Bratislave, zaujíma sa o všetky typy hier (nie len videohry), gamifikáciu a herný dizajn. Pracoval ako promotér a predajca spoločenských hier a momentálne v tíme Vĺčat stráži dodržiavanie deadline-ov.

Anna Mária Brijaková  / PR + sociálne médiá/  Je študentkou Informačných štúdií na Univerzite Komenského v Bratislave. Hry a digitálne technológie vníma ako užitočný nástroj pri edukácií, vo svojom voľnom čase rada číta, objavuje nové veci v informačnej sfére a taktiež krásu umenia v akejkoľvek podobe.

Teodor Kuhn / redaktor a dramaturg / sa v profesionálnom živote venuje filmu. Okrem svojej práce má rád dobrovoľníctvo a vzdelanie v každej podobe. Prednášal na vysokých aj stredných školách, a teší sa z každého kroku k zlepšeniu výučovacích procesov. Bol by rád, keby deti pred obrazovkami svoj čas nemárnili tak, ako kedysi on sám, ale trávili ho zmysluplne.

Silvester Buček redaktor / Silvester je absolvent mediálnych štúdí na Masarykovej univerzite a vo svojom doktorskom štúdiu venuje vzťahu digitálnych hier a kultúry. Je spoluzakľadateľom združenia MU Game studies, ktoré sa snaží vytvoriť prostredie na skúmanie nie len digitálnych hier v akademickom prostredí. Prvé hry hrával ešte na Sinclairi, dnes je verný hlavne počítaču. Videohry sú preňho relaxom a únikom a preto na nich oceňuje skôr atmosféru a zážitok, ako originalitu za každú cenu (aj keď sa to samozrejme nevylučuje).

Pavol Ondruška / redaktor /  Zaujíma sa o videoherný priemysel ako celok, s ekonomickými a spoločenskými presahmi.

Viktor Gregor / webdizajn a technická podpora /  pracuje pre spoločnosť Pixel Federation, kde sa venuje dátovej analýze správania hráčov. Predtým vyštudoval aplikovanú matematiku na FMFI UK v Bratislave a VU v Amsterdame. V hrách a iných interaktívnych médiach vidí obrovský potenciál pre vzdelávanie nielen mládeže a detí.

Mária Kadlecová / redaktorka/   Mária vyštudovala scenáristiku na VŠMU a teraz sa venuje najmä práci na slovenských filmoch. Nepochádza priamo z herného prostredia, ale veľmi ju zaujíma vplyv hier na detskú psychiku a spoločnosť celkovo.

Branislav Hindický / redaktor / Braňo vyštudoval masmediálnu komunikáciu, ale i tak zakotvil vo webovej agentúre, kde sa venuje vývoju a supportu webov. Jeho nadšenie z hrania hier postupne prerástlo do pozície pozorovania, bádania a sprostredkovania herných zážitkov a postrehov druhým ľuďom. Hry tak nielen rád hrá, ale aj o nich prednáša na Univerzite Komenského a píše články do printových i webových médií.