ŠPONGIA – výzva na registráciu do súťaže v programovaní hier

ŠPONGIA – výzva na registráciu do súťaže v programovaní hier. Čo môžu účastníci získať a ako sa môžu prihlásiť.

A tento rok Špongiu vyhral tím Untitled“, vyhlási muž pri katedre. Je november 2016 a za potlesku dopredu prichádzajú traja chlapci a jedno dievča. Potriasajú si ruky, sála z nich spokojnosť. Podídu k stolu plnému predmetov. Jeden chlapec si berie klávesnicu, ostatní sa tiež načahujú. Keď si sadnú medzi rovesníkov, doletí im ešte špongia. Symbolická hlavná cena súťaže Športové programovanie oči neodpudzujúcich grafických interaktívnych aplikácií. Do súťaže sa môžu základoškoláci a stredoškoláci prihlásiť ešte do 5. októbra 2017 na stránke ŠPONGIE, kde bude vyvesená aj téma tohoto ročníka, a kde sú aj informácie o odovzdaní programu. Starší sa môžu zúčastniť exhibične.

Účastníci, ktorých býva každoročne niekoľko desiatok, pochádzajú z rôznych škôl (základných, priemysloviek či gymnázií). Anino Belan, učiteľ matematiky a informatiky na Škole pre mimoriadne nadané deti a gymnáziu, ktorého študenti súťaž iniciovali pred jedenástimi rokmi, vraví, že mladší žiaci nie sú znevýhodnení. Podľa jeho slov ich vraj netreba podceňovať. Ako príklad uvádza sekundánov, ktorí sa pred troma rokmi umiestnili z dvadsiatich tímov ako štvrtí. 

Okrem skúsenosti s prácou v tíme a motivujúcom porovnaní sa s konkurenciou, môže účasť v súťaži viesť aj k pracovnej príležitosti. Juraj Pančík takto získal stáž v Google po tom, ako vylepšil hru Dungeon Madness zo súťaže.

spongia

Víťaz ročníka 2006 si vybral ako cenu pastelky

Pozrite si pozvánku na tento ročník

 

Body sa prideľujú v kategóriách hrateľnosť, grafika, zvuk, nápad, propagácia, technická vyspelosť, dodržanie zadania a atmosféra hry. Mnohé tímy sa s grafikou skutočne vyhrajú, ako napríklad víťazný tím roku 2015, Nindža korytnačky, s hrou Loveless (záber z hry je na titulke). Výber jazykov je na účastníkoch. Obľúbený herný engine je napríklad Unity, ale deti môžu programovať aj v Scratch-i alebo v Pythone. Záverečné prezentácie a vyhodnotenie prebiehajú na ŠpMNDaG v Bratislave. Organizátori ŠPONGIE spolupracujú s firmou Bohemia Interactive.

Podobné projekty

Podobnou súťažou je Ludum Dare. Beží online od roku 2002. V súčasnosti sa jej zúčastňuje trikrát do roka niekoľko tisíc ľudí, ktorí vyvíjajú hru jeden až tri dni. Ak však hľadáte niečo osobnejšie a komornejšie, kde sa zvlášť deti môžu naučiť tvoriť, skúste ŠPONGIU.

 

Stanislava Sojáková

Stanislava absolvovala matematiku na FMFI UK, kde neskôr študovala kognitívnu vedu. Má rada činnosti a hry, ktoré vzdelávajú. Momentálne sa zúčastňuje na vývoji aplikácie pre výučbu matematiky.