+ Plusy
  • Ľahko pochopiteľné
  • Žiadny stress - za chyby sa platí minimálnou penalizáciou
  • Roztomilé a dizajnované hlavne pre deti
- Mínusy
  • Zbytočne zjednodušená evolúcia
platformy
vek
Kde si môžete hru kúpiť
Steam Good old games

Nasimulujte si vlastnú evolúciu príšeriek v hre Spore

V Spore bude vaším cieľom vytvorenie a starostlivosť o jedinečný druh príšeriek, o ich interakciu s inými formami života a ich vývoj od praoceánu až po prieskum vesmíru.

Spore je z hráčskeho hľadiska originálna hlavne strieda niekoľko žánrov, a z hľadiska obsahu prináša (veľmi zjednodušený) príbeh evolúcie v skratke. Nevyhne sa tak násiliu či “páreniu”, ale oba prvky sú zobrazené rozprávkovo a bez problematických detailov (žiadna krv, zobrazenie utrpenia a pod.) V prvej fáze hry sa ako malá bunka snažíte prežiť v nehostinnom prostredí praoceánu. Neskôr sa z vás stane zložitejší organizmus s prvými sociálnymi potrebami a vo vašom snažení si budete hľadať aj priateľov. Tí vám pomôžu loviť, alebo vás obránia pred nepriateľmi. V tretej fáze sa budete snažiť rozšíriť svoj kmeň a hra zmení svoj žáner z priameho ovládania jednotlivca na strategické ovládanie skupín. Predposledný krok simuluje modernú dobu, v ktorej sa snažíte o zjednotenie celej planéty a následne kolonizáciu vesmíru. Najzábavnejšie na tom je, že väčšine postavičiek a budov môže hráč ovplyvniť podobu, architektúru a dizajn. Z tohto hľadiska je teda hra skutočne originálna a nič podobné na trhu nenájdete (čo je škoda, lebo hra je z roku 2008 a je to na nej poznať).

spore

Prínos pre dieťa:

Ako sme už naznačili, Spore je hra o evolúcii. Samozrejme že všetky procesy sú zjednodušené a to niekedy až na úkor zábavnosti či akejkoľvek hodnovernosti. Priamo preto nevzdeláva, ale nepochybne má potenciál vzbudiť o tému záujem. Za najväčší prínos hry však považujeme rozvoj kreativity. Obsahuje totiž jednoduchý program na vytváranie herných modelov. Živých (rôzne druhy chodidiel, očí, rúk, chvostov a pod.), ale aj mechanických (kolesá, pásy, vrtule, okná…) .Vytváranie si vlastného živočícha z pozbieraných kúskov DNA je ohromne intuitívne. Dá sa tak vytvoriť naozaj pestrá paleta tvorov. Následný dizajn dopravných prostriedkov či budov je o niečo menej zábavný, ale stále ponúka množstvo kreatívnych možností. Vo fáze dobíjania vesmíru už sa hra stáva viac menej klasické RPG zjednodušené pre potreby mladšieho hráča.

Čo hra rozvíja:
Kreativitu

Tvorba vlastných postavičiek, domov a dopravných prostriedkov je zábavná

Predstavu o evolúcii v kontexte

Avšak, vo veľmi jednoduchej forme

Námety na diskusiu:

Evolúcia:

Ako podľa našich súčasných poznatkov prebiehala skutočná evolúcia? V čom hra zásadne zjednodušuje a v čom naopak je pomerne presná? Kam civilizácia smeruje?

Základná biológia zvierat:

Ako sa zvieratá, ktoré sa živia mäsom správajú oproti zvieratám, ktoré sú všežravé alebo bylinožravé?

Počet hráčov: 1

Silvester Buček

Silvester absolvoval mediálne štúdiá na Masarykovej Univerzite. Je spoluzakľadateľom združenia MU Game studies, ktoré sa snaží vytvoriť prostredie na skúmanie nie len digitálnych hier v akademickom prostredí. Prvé hry hrával ešte na Sinclairi, dnes je verný hlavne počítaču. Video hry sú preňho relaxom a únikom a preto na nich oceňuje skôr atmosféru a zážitok, ako originalitu za každú cenu (aj keď sa to samozrejme nevylučuje).